۱۳۹۸ مهر ۳۰, سه‌شنبه

۷ نکته کلیدی در ویدئو مارکتینگ


یکی از مباحث بسیار مهمی که نوظهور هم هست بازاریابی ویدپو مارکتینگ است. پیش بینی میشود در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد جستجو های موتورهای جستجو در ویدپوها انجام خواهد گرفت.

۱- اختصاص دادن منابع

 باید بودجه خاصی را برای ویدئو در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل فراهم کردن تجهیزات مناسب، نرم‌افزارهای تدوین و گروه تولید ویدئو است. همچنین، باید زمان انجام این فرایند را نیز در نظر بگیرید.

ویدئو مارکتینگ

۲- بیان کردن داستان ویدئو

مهم‌ترین قسمت ایجاد ویدئو، بیان مناسب داستان (Storytelling) ویدئو است. بدون یک داستان خوب، ویدئو نمی‌تواند انقلاب لازم را در روش‌های مارکتینگ شما ایجاد کند. درنتیجه در این مورد خوب فکر کنید و در مورد محتوا و چگونگی داستان ویدئو از جلسات طوفان فکری یا (brainstorming) و ایده‌های هم‌تیمی‌ها استفاده کنید.

۳- تولید ویدئوی شگفت انگیز!

 بیان مفهوم ویدئو به‌تنهایی کافی نیست و علاوه بر این موضوع، باید توجه مخاطبین را با استفاده از ایده‌های خلاقانه جلب کنید. ویدئوهایی که تمام محتوای آن‌ها بر اساس مارکتینگ و تبلیغات است برای کاربران خسته‌کننده هستند و نتیجه موردنظر شما را برآورده نخواهند کرد. مشتریان مایل هستند از دیدن ویدئو شگفت‌زده شوند، بیاموزند، بخندند و از ویدئو لذت ببرند.

۴- بهینه‌سازی ویدئو برای سئو وبسایت

 تکنیک‌های زیادی وجود دارد که ویدئوی شما به‌راحتی توسط کاربران در موتورهای جستجو یافت شود. توضیح ویدئو مهم‌ترین نکته دراین‌باره است. توضیحات مربوط به ویدئو، امکان فهمیدن موضوع ویدئو، محتوای آن و نهایتاً رتبه‌بندی را به گوگل می‌دهد و در سئو وبسایت تاثیر بسزایی دارد. سعی کنید از کلیدواژه‌ها در توضیحات استفاده کنید.

۵- کوتاه بودن ویدئو

طول مشخص و استانداردی برای ویدئوها وجود ندارد، اما یک قانون سرانگشتی در مورد ویدئوهای آنلاین این است که هرچه کوتاه‌تر باشند عملکرد بهتری خواهند داشت.

۳۰ ثانیه، زمان مناسبی برای ویدئوهای تبلیغاتی در پلتفرم‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی است. باید هر چیز غیرضروری و اضافه‌ای را از ویدئوها حذف کنید. 

مدت‌زمانی که مخاطبین به ویدئو توجه می‌کنند نیز کم است؛ بنابراین باید مفاهیم اصلی را در مدت‌زمان کوتاهی که در اختیار دارید بیان کنید. 

آمارها می‌گویند بیش از ۷۵% از مخاطبان ترجیح می‌دهند ویدئوهای آنلاین کمتر از ۱ دقیقه باشند. 

تحقیقات wistia.com ارتباط بین مدت ویدئو و درگیری کاربران با آن را به شکل زیر تخمین می‌زند.

این تحقیقات می‌گویند افت شدیدی در تعامل کاربران بین دقایق ۲ و ۳ اتفاق می‌افتد.

تعامل کاربران در دقایق ۶ تا ۱۲ تقریباً ثابت است و از دقیقه ۱۲ به بعد مجدداً تعامل کاربران افت می‌کند.

ویدئو مارکتینگ

۶- انتشار گسترده ویدئو در رسانه ها

 ویدئو را به‌صورت گسترده در رسانه‌های رایگان مانند وب‌سایت، یوتیوب، آپارات و تمام کانال‌های اجتماعی که دارید منتشر و پس‌ازآن شروع به تبلیغ در رسانه‌های پولی کنید.

۷- تجزیه‌وتحلیل بعد از انتشار ویدئو

معیارها و ضوابط موردنظر را دنبال (track) کنید تا متوجه شوید کدام ویدئوها نتیجه بهتری گرفته‌اند. علت آن را بررسی کرده و بر روی سایر ویدئوها نیز اعمال کنید.

۷ مورد از مزایای ویدئو مارکتینگ در بازاریابی آنلاین

ویدئو مارکتینگ، یکی از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید که مزایای بسیار زیادی دارد. تعدادی از این مزایا در زیر آورده شده است:

۱- افزایش نرخ تبدیل

گزارش‌های اخیر نشان داده است که ۵۷% از مشتریان آنلاین بعد از مشاهده ویدئو در مورد محصول، تمایل بیشتری به خرید آن دارند. ویدئو باعث تشویق کاربران به خرید می‌شود.

۲- افزایش نرخ باز کردن و نرخ کلیک

طبق تحقیقات در ایمیل مارکتینگ عناوین ایمیل‌هایی که شامل کلمه “ویدئو” بودند، دارای افزایش ۱۹ درصدی نرخ بازگشایی و ۶۵ درصدی نرخ کلیک شده است.

۳- افزایش رتبه‌بندی در موتورهای جستجو از طریق سئو

ویدئو مارکتینگ از طریق هدایت ترافیک به وب‌سایت شما، افزایش تعداد لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها که بر رتبه‌بندی در موتورهای جستجو تأثیر دارد، به کسب‌وکار شما کمک می‌کند.
فراموش نکنید که یوتیوب پس از گوگل، بزرگ‌ترین جستجوگر است و علاوه بر این، یوتیوب نیز تحت مالکیت شرکت گوگل است پس اگر در این پلتفرم حضور داشته باشید با احتمال بیشتری در نتایج جست‌وجوی گوگل هم ظاهر خواهید شد.

۴- به‌یادماندنی و ماندن در حافظه درازمدت کاربر

 اگر مردم اطلاعاتی را بشنوند، سه روز بعد تنها ۱۰% از آن را به یاد می‌آورند، اما درصورتی‌که این صدا همراه با تصاویر مناسب و مرتبط باشد، به‌طور متوسط ۶۵% از اطلاعات را به یاد خواهند داشت.
به یاد آوردن ویدئو بسیار آسان‌تر از به یاد آوردن متنی است که خوانده می‌شود. طبق گزارش HubSpot، ۸۰% از مشتریان، ویدئویی که در ماه اخیر دیده‌اند را به یاد می‌آورند. درنتیجه، باعث می‌شود که مشتریان بیشتری برندتان را به خاطر بسپارند و درنهایت موجب افزایش فروش شما خواهد شد.
برای ساختن ویدئوهای ماندگارتر، از رنگ‌ها، فونت‌ها، لوگو‌ها و عناصری که مختص برند، وب‌سایت و اپلیکیشن شما است، استفاده کنید. با استفاده از این ترفند، مردم با دیدن ویدئو شما، به‌راحتی برند شما را به خاطر خواهند آورد.

۵- دسترسی راحت و سریع

 پلتفرم‌های زیادی برای ویدئو مارکتینگ وجود دارند که تقریباً همه مردم به آن‌ها دسترسی دارند و حتی آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.
شما می‌توانید با استفاده از این روش، به‌صورت مؤثر و با هزینه کمی به حجم زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید.
درحالی‌که در تبلیغات سنتی مانند تبلیغات کاغذی چنین امکانی وجود ندارد. همچنین، مردم تمایل بیشتری برای اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی دارند.

۶- نرخ بازگشت سرمایه بالا (ROI)

۷۶% از صاحبان کسب‌وکارها اذعان دارند که استفاده از ویدئو مارکتینگ باعث بهبود نرخ بازگشت سرمایه آن‌ها شده است.
باوجوداینکه تولید ویدئو کاری کم‌هزینه و آسان نیست، اما توسعه روزافزون ابزار ویرایش ویدئو، باعث سهولت این امر شده است.

۷- تأثیرگذاری بالا

ویدئو به دلیل وجود تصویر، صدا و موسیقی احساسات انسانی را برمی‌انگیزد و ممکن است باعث ایجاد شادی، غم، دلسوزی، محبت، ترس و حتی عصبانیت در مخاطب شود و همه این احساسات، عکس‌العمل‌هایی را به دنبال دارد که نشان‌دهنده تأثیرگذاری بالای این روش است.
همچنین، مخاطب می‌تواند بدون نیاز به خواندن یک متن طولانی تنها در عرض چند ثانیه تماشای ویدئوی جذاب، اطلاعات موردنظرش را به دست آورد.

معایب بازاریابی ویدئویی

ویدئو مارکتینگ نیز مانند سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ دارای تعداد کمی معایب است که شامل موراد زیر است:
۱- زمان‌بر بودن: تولید و انتشار ویدئو کاری زمان‌بر است و به صرف وقت و انرژی زیادی احتیاج دارد.
۲- مشکل در نمایش ویدئو: ویدئو در تمامی دستگاه‌ها به‌خوبی نمایش داده نمی‌شود. همچنین حجم اینترنت مصرفی و نیاز به فضای موجود برای دانلود ویدئو برای برخی کاربران مشکل‌آفرین است.
۳- صرف هزینه بیشتر: هزینه‌های بیشتر نسبت به سایر روش‌های مارکتینگ، یکی از معایب ویدئو مارکتینگ است و به همین دلیل تمامی کسب‌وکارها مایل به صرف هزینه برای این روش نیستند.

نکات تکمیلی بازاریابی ویدئویی

استفاده از ویدئوها در ایمیل مارکتینگ: تحقیقات نشان داده است که استفاده از نام “ویدئو” در عنوان ایمیل، باعث افزایش نرخ باز کردن و کلیک می‌شود.
استفاده از ویدئوها در صفحات فرود: استفاده از ویدئو در صفحات فرود، باعث افزایش ۸۰ درصدی نرخ تبدیل می‌شود.
استفاده از ویدئوهای مرتبط در مقالات وبلاگ: اغلب مردم علاقه‌ای به خواندن متن‌های آموزشی طولانی ندارند درنتیجه قرار دادن ویدئوهای آموزشی برای کاربران جذاب خواهد بود.
استفاده از ایده‌های جذاب: به‌منظور تأثیرگذاری بیشتر، باید از ترفندهای خلاقانه مانند طنز و سرگرمی در ویدئوها استفاده کرد.
ویدئوها باید به‌گونه‌ای باشد که احساسات مخاطبان را برانگیزد تا تأثیر بیشتری بر آن‌ها بگذارد. دقت کنید که ویدئوها همواره نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشند.
استفاده از کلمات کلیدی: به‌منظور دستیابی به نتیجه بهتر و سئو بهتر، از کلمات کلیدی مناسب برای تگ توضیحات و عناوین ویدئو استفاده کنید.
برقراری ارتباط با مشتریان: شیوه بیان تبلیغات نباید آن‌قدر رسمی و خشک باشد که باعث ایجاد حس انفعال در مخاطب شود و نه آن‌قدر صمیمی که جایگاه برند را زیر سؤال ببرد، بلکه باید به ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان کمک کند.
تمرکز بر روی یک موضوع: در یک ویدئو، موضوعات مختلف و پراکنده را مطرح نکنید، بلکه بهتر است بر یک موضوع خاص تمرکز کرده و آن را به‌طور کامل توضیح دهید.
پایان مناسب ویدئوها: هدف از ویدئو مارکتینگ این است که مخاطبان پس از تماشای فیلم، به‌راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
حتماً در پایان ویدئو، آدرس وب‌سایت و طریقه تماس با شما را ارائه کنید. استفاده از CTA مناسب، آیکون‌های شبکه اجتماعی و لینک به وب‌سایت در پایان ویدئو ازجمله روش‌های این کار است.


موفق باشید!

هیچ نظری موجود نیست: